Vozač koji do septembra ove godine napravi neku štetu svojim automobilom, platiće čak za 50 odsto veću premiju obaveznog osiguranja motornog vozila prilikom sledeće registracije. Oni, pak, koji nisu zabeležili niti jednu štetu kroz formular Evropskog izveštaja o saobraćajnoj nezgodi, na ime ovog osiguranja platiće pet odsto manji iznos. Na konkretnom primeru to izgleda ovako: ako je prosečni iznos premije ovog osiguranja 10.000 dinara, vozač „sa štetom“ platiće ukupno 15.000 dinara, dok će savesni vozač na ime ove premije osiguranja morati da plati 9.500 dinara. Ovako će, u praksi, izgledati primena novog, takozvanog bonus-malus sistema prilikom obaveznog osiguranja vlasnika motornih vozila od odgovornosti za štetu pričinjenu trećim licima: bonus za dobre, a malus za loše vozače. Pri tome, uopšte nije bitno o kakvoj šteti se radi: da li je reč samo o običnom „češanju“ prilikom parkiranja ili ozbiljnijoj saobraćajnoj nezgodi, gde je novčani iznos štete daleko veći.
Vozač koji do septembra ove godine napravi neku štetu svojim automobilom, platiće čak za 50 odsto veću premiju obaveznog osiguranja motornog vozila prilikom sledeće registracije.
Oni, pak, koji nisu zabeležili niti jednu štetu kroz formular Evropskog izveštaja o saobraćajnoj nezgodi, na ime ovog osiguranja platiće pet odsto manji iznos.
Na konkretnom primeru to izgleda ovako: ako je prosečni iznos premije ovog osiguranja 10.000 dinara, vozač „sa štetom“ platiće ukupno 15.000 dinara, dok će savesni vozač na ime ove premije osiguranja morati da plati 9.500 dinara.
Ovako će, u praksi, izgledati primena novog, takozvanog bonus-malus sistema prilikom obaveznog osiguranja vlasnika motornih vozila od odgovornosti za štetu pričinjenu trećim licima: bonus za dobre, a malus za loše vozače. Pri tome, uopšte nije bitno o kakvoj šteti se radi: da li je reč samo o običnom „češanju“ prilikom parkiranja ili ozbiljnijoj saobraćajnoj nezgodi, gde je novčani iznos štete daleko veći.
- Broji se svaka šteta, bez obzira na to o kakvoj je šteti konkretno reč - objašnjava, za „Novosti“, Branko Pavlović, pridruženi član Izvršnog odbora „Delta Đenerali osiguranja“.
- Onaj ko između dve registracije vozila napravi jednu štetu, platiće za 50 odsto veću cenu na ime obaveznog osiguranja, na primer, umesto 10.000, platiće 15.000 dinara. Ako u toku te godine napravi dve štete, platiće 21.000 dinara, dok će onaj sa tri štete morati da izdvoji 25.000 dinara.
Vraćanje „unazad“ nije baš tako jednostavno, i odvija se mnogo sporije. Prema rečima našeg sagovornika, da bi se vozač koji je došao do maksimalnih 25.000 dinara „vratio“ na 10.000, treba da protekne ravno - osam godina. I to bez ijedne jedine učinjene štete.
- Kod vozača koji nemaju nijednu štetu postoje tri stepena „nagrađivanja“, odnosno bonusa - objašnjava Pavlović.